Sóstói szökőkút 1. felvonás

Hogyan kezdődött ez az egész? Kaptam egy levelet az egyik civil szervezet tagjától, hogy Sóstón fák vannak megjelölve, mit tudok róluk.

A Közbeszerzési Értesítőt heti szinten böngészem, mert sokszor előfordul benne olyan Nyíregyházához köthető kiírás, amiről képviselőként nem, vagy csak felszínesen vagyok tájékoztatva. Itt vettem észre egy május eleji kiírást, melyben egy Sóstógyógyfürdő fejlesztése olvasható a részletekbe menően. Benne fakivágás, térkő burkolat építéssel. Ekkor kötöttem össze a két dolgot. A már megjelölt fákat és a kiírást. A főkertésztől megkérdeztem, van-e már engedély ezeknek a fáknak a kivágására. A megjelölés egyelőre mást takar elmondása szerint. Ez egy pénteki nap volt, a Facebookon egy nyilvános nyíregyházi csoportba mindezt megírtam.

 

Óriási volt a felzúdulás. Hétfőn időpontot kértem a főépítésztől, aki a pályázat megírójához irányított. Velük megbeszéltem, következő héten leülünk és részletesen bemutatják nekünk képviselőknek ezt a sóstói fejlesztést. Az addig eltelt idő alatt sem voltam tétlen. Civil szervezetek vezetőivel, tagjaival beszéltem. A főkertésszel levélben, a főépítésszel telefonon. A megyei építészkamara elnökétől is időpontot kértem egy megbeszélésre, mi a véleménye a szakmának erről a beruházásról, főleg a szökőkútról. Mindenhol úgy éreztem, féltik Sóstót ettől a betonmonstrumtól, amivel a szökőkút járna. Senki nem kért meg arra, képviseljem az ő véleményét, szakmai álláspontját. A fent említett emberekkel való beszélgetések alapján alakítottam ki álláspontomat.

2020.07.24-én a városháza Bencs termében részletes felvilágosítást kaptunk a beruházásról. Ekkor tudtam meg, nem csak a szökőkút van benne ebben a közel 1 milliárdos fejlesztésben, hanem más egyéb is. Minden más beruházás támogatandó, hasznos előrelépés lesz Sóstó számára. Ezt ott is jeleztem. Tőlem szokatlanul dr. Podlovics Rolandnak meg is jegyeztem, örülök, hogy ennyire szívén viseli Sóstó sorsát. Kár, hogy nem jegyzőkönyvezték! De a szökőkút nem jó ötlet. A megbeszélés felénél jelent meg Kósa Árpád polgármesteri kabinetfőnök, akinek belépésekor már érezni lehetett, a megbeszélés hangulata változni fog. Nem tévedtem. Lecseszett, hogy ha mi (főleg én) úgy politizálunk, hogy először berúgjuk az ajtót, majd utána kérdezünk, akkor ők is így fognak és 2022-ben azzal fog kampányolni, hogy az ellenzék nem támogatta a város fejlődését. Erre én válaszoltam. Elmondtam, mióta a közgyűlés tagja vagyok, mást sem kapunk, mint hogy baromságot beszélünk, hülyeséget, őrültséget, stb. Kikértem magamnak, hogy a költségvetési vitában így jellemzett bennünket a polgármester és ezt soha nem fogom neki megbocsájtani. Ha ők ilyen cinikusak, pökhendiek, lekezelőek, akkor mi pedig ilyenek leszünk. Legalábbis én biztosan. Az ellenzéki képviselők mind diplomás, kiművelt emberfők, akik már saját szakmájukban bizonyítottak. Innentől a megbeszélés hangulata paprikás lett, de Nyíregyháza és benne Sóstó természeti értékeiért megérte.

2020.07.30-án 17 órától a városháza Krúdy termébe lakossági fórumot hívtak össze, melyen a téma a sóstói beruházás. A terem megtelt. Készültem rá, hogy rögzítem az eseményt, mert a nyíregyházi propagandamédia 5 perc után elviharzott és néhány vágókép alapján írtak egy lényeget alaposan elhallgató híradást. Hogy tényleg mi volt a lakossági fórumon, azt a Szabolcsihír részletes tudósításában elolvashatja.

A rögzített felvétel első tíz perce itt tekinthető meg, ahol a teljes beruházást mutatják be.

A bejegyzés trackback címe:

https://kisbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr3816390392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Nyíregyházi Kisbíró

A Momentum Mozgalom Nyíregyházi Helyi Szervezetének információs oldala. Elérhetőségünk: nyiregyhaza@momentum.hu illetve facebook.com/momentum.szszbm

Reklám

Hírek máshonnan

Nincs megjeleníthető elem

süti beállítások módosítása